close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חותמות לעסקים זה עסק רציני מאוד

מערכת שורשיט אדר, תשעח06/03/2018

גם כיום, נוטריונים מרבים לעשות שימוש בחותמות וכן גם חברות מסחריות, ארגונים ועמותות

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
בחיי היום יום אנו נתקלים פעמים רבות בחותמות בהקשר של משחקים וילדים. ואכן, יש חותמות שהן בהגדרה נועדו למשחקי ילדים, ליצירה, להחתמת איורים יפים על פרק היד או על דפי יצירה, מחברות וכיוצא בזה. אבל תהיה זו טעות להניח שלחותמת יש רק היבט קליל, שמתקשר למשחקים ולשעשועים. בעבר, נחשבו החותמות לסימן היכר שלטוני ומלכותי ללא תחליף. הן תמיד ליוו מסמכים רשמיים, יבוא ויצוא וגם כיום, נוטריונים מרבים לעשות בהם שימוש וכך גם חברות מסחריות, ארגונים ועמותות.

מהרשאת חתימה ועד למיתוג
את הממד הרציני שניתן למצוא בכל מיני סוגים של חותמות, כיום ניתן למצוא בכמה וכמה תחומים. למשל, החותמות מהוות אמצעי יעיל מאוד להוכחת הרשאה לחתום בשם תאגיד או חברה. מורשי חתימה בבנקים, במוסדות כספיים אחרים, בארגונים גדולים, לא יוציאו שיק או מסמך רשמי חשוב ללא צירוף של חתימה ביחד עם החותמת הנלווית אליה. בנוסף, ניתן לראות בהחתמות השונות גם רובד חיוני של מיתוג עסקי.

כאשר מתנוססת חותמות עסקית על מסמכים עסקיים, על מכתבים, על ניירת רשמית, יש בכך כדי להיות חלק מחשיבה של מיתוג ובידול עסקי. המיתוג בא לידי ביטוי לא רק בלוגו שיופיע על מוצרים שהעסק מוכר, על שלטי פרסומות או על תעודות משלוח, חשבוניות וכיוצא בזה. המיתוג לא משתקף רק בסיסמה פרסומית שעליה חשב פרסומאי ממולח או מומחה שיווקי. המיתוג משתקף ברובד הרציני, כפי שהעסק רוצה להצטייר – הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. כאשר מוסיפים החתמה מסודרת למסמכים השונים כמו גם לחוזים, מדובר במדד לרצינות ולאיכות במובן הרחב של המילה.

החותמת שמבטיחה סטנדרטים ואיכות
חותמות וסטנדרטיזציה זהו רובד נוסף שאפשר להרחיב עליו את הדיבור. פעם, כאשר היה קשר ישיר בין יצרן לצרכן, לא היה צורך בחותמות של גורמים רשמיים שיבטיחו סטנדרט, איכות או תקנים קבועים. כיום, כאשר מרבית המוצרים שאנו קונים אינם מגיעים מגורם המוכר לנו באופן אישי, ההחתמות והחותמות הם אלה שמעניקים לצרכן את הוודאות שהוא מקבל את מה שהובטח לו. אם מדובר בצרכן דתי, למשל, הרי שחותמת של כשרות נחוצה לו בכדי לדעת שהמוצר כשר וכן מהי דרגת ההקפדה של הכשרות. כאשר מדובר במוצרי מזון לקהל הרחב, למשל מוצרי בשר, נחוצה החותמת של השירותים הווטרינריים בכדי להעיד כי המוצר נבדק, אושר וניתן לצרוך אותו ללא חשש.

גם כיום, ישנם דברי דואר שמגיעים עם חותמת המעידה או אותנטיות והחתמות מקובלות מאוד גם מצידם של גורמי פיקוח האמונים על בטיחות לצרכן. כאשר מדובר במוצרים כגון תרופות או כאשר מדובר במוצרים שלגביהם יש חשש כי קיימים זיופים דומים מאוד, החתמה באמצעות חותמות רשמיות מעידה כי המוצר אותנטי, מיוצר בתנאים נאותים ותוך הקפדה על התקנים והחוק.

נציין עוד כי יצרני חותמות מסוגלים לייצר כיום חותמות באיכות משופרת, ולא רק דגמים של פס ייצור. עסקים המבקשים לשפר את התדמית יעדיפו לרכוש חותמת שיוצרה במיוחד עבורם, עם לוגו מבוקש לצד תאריך וגם פרטיו האישים של מורשה חתימה, עובד בכיר או מנהל. החתימות נדרשות גם לצרכים תוך ארגוניים, למשל כאשר פריטים שונים עוברים בין אגפים של ארגון או מפעל, כאשר יש צורך לתעד זרימה בתוך קו ייצור או בשרשרת של אספקה. אפילו כיום, כאשר ישנם מקומות שבהם החותמת לובשת צורה דיגיטלית, אין עדיין תחליף לשימוש בדיו ולהחתמות במובן הוותיק של המילה וזאת לצורך תיעוד, לצרכי מיתוג, להוכחת אותנטיות, איכות ובטיחות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה